2013.02.09. 13:27
Mesekönyvvé változtatja a nyomtatott újságot egy japán lap okostelefon-alkalmazása
Tokió, 2013. február 9., szombat (MTI) - Az újsághíreket a gyerekek számára is érthető, érdekes írásokká változtató okostelefon-alkalmazást fejlesztett ki egy japán napilap egy marketingcéggel összefogva.
Tokió, 2013. február 9., szombat (MTI) - Az újsághíreket a gyerekek számára is érthető, érdekes írásokká változtató okostelefon-alkalmazást fejlesztett ki egy japán napilap egy marketingcéggel összefogva.A "valóságkiterjesztő" alkalmazás úgy működik, hogy a készüléket a nyomtatott újság fölé tartják, majd a fejlesztés "átírja" a híreket, a képernyőn pedig megjelenik a gyerekekre szabott változat. A fejlesztés a Tokió Simbun és a Dentsu cég közös munkája.
Az alkalmazás a nyers stílusú, a gyerekek számára ismeretlen írásjeleket is tartalmazó híreket egyszerűbb, érthetőbb és érdekesebb nyelvezetű szövegekké változtatja a mobil képernyőjén, sőt, előugró, a tartalmat magyarázó mesefigurákkal és animációkkal gazdagítja az olvasói élményt a fiatal generáció számára.
A Dentsu által közzétett bemutatóanyagok szerint az alkalmazás lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy érdekes írásokon keresztül tudják megérteni a komoly társadalmi problémákat, a gazdasági folyamatokat és politikai eseményeket, így a fejlesztés oktatási célokat is szolgálhat. Emellett a program a családon belüli kommunikációt is javíthatja azáltal, hogy a szülők és gyermekeik több közös témát tudnak megbeszélni.
A lap közlése szerint az alkalmazásletöltések száma 2100 százalékkal emelkedett a közelmúltban, bár azt nem tették közzé, hogy milyen időintervallum alatt.
Az úttörő kezdeményezésre a hirdetők is kedvezően reagáltak. A program sikere miatt egyre több cég közöl olyan hirdetéseket a Tokió Simbunban, amelyek egyszerre a szülőket és a gyerekeket is célozzák.
A Dentsu szerint az alkalmazás kifejlesztésével új jövőt akarnak teremteni a nyomtatott sajtó számára. Egyesek ugyanakkor szkeptikusak a kezdeményezést illetően: szerintük egyszerűbb lenne a gyerekeknek szánt híreket önmagukban közzétenni az interneten.
A Tokió Simbun nem az első japán cég, amely okostelefon-alkalmazással próbálja megnyerni a fiatal közönséget. A Toyota korábban olyan programot adott ki ToyToyota néven, amellyel a gyerekek szüleik mellett ülve virtuálisan "vezethetik" a családi autót mobiltelefonjukon keresztül.
- MTI -