2013.05.28. 22:17
Veterán autók hosszú konvoja indult Pekingből Párizsba
Peking, 2013. május 28., kedd (MTI) - Csaknem száz veteránautó és klasszikus modell indult útnak kedden a kínai nagy fal tövéből, Peking külvárosából Párizs irányába: ez az ötödik Peking-Párizs veterán autós futam.
Peking, 2013. május 28., kedd (MTI) - Csaknem száz veteránautó és klasszikus modell indult útnak kedden a kínai nagy fal tövéből, Peking külvárosából Párizs irányába: ez az ötödik Peking-Párizs veterán autós futam.
A Peking-szerte megcsodált autók között van egy 1913-as Ford T-modell, de Bentley-k, Mustangok, Citroenek, Rolls-Royce-ok, valamint bogárhátú Volkswagenek és Volvók is képviseltetik magukat, és egy Moszkvicsot is említettek a híradások.
Valamennyiükre 12 ezer kilométer vár, át a Góbi-sivatagon (Mongólián) és Oroszországon, Ukrajnán, Szlovákián, Ausztrián, Svájcon keresztül a célig, Párizsig. Napi több száz kilométeres megtett távval számolva a szervezők 33 napra tervezték az összesen 12 ezer kilométeres túrát.
Az embert és a masinát is próbára tevő hagyományos futam nem veszít népszerűségéből. Az első Peking to Paris transzkontinentális autós megmérettetésre 1907-ben került sor. Akkor öt autó indult el a kínai fővárosból és négy meg is érkezett Párizsba. Győztese egy olasz herceg volt.
Céljuk az volt, ami most is, hogy bizonyítsák: az ember és az általa alkotott jármű együtt bárhova eljuthat a világon. A második, klasszikus autóknak szánt Peking-Párizs ralit 1997-ben rendezték, méghozzá Tibeten keresztül vezető útvonallal. A százéves évfordulón, 2007-ben közel háromszáz induló állt rajthoz.
Legutóbb 2010-ben 106 szebbnél szebb autó és egyetlen motor vállalta a megmérettetést. Az indulók között volt egy Olaszországban felnőtt, londoni illetőségű magyar is, Andrea Mandel-Mantello. Olasz partnerével egy zöld-fehér-pirosra festett, az 1920-30-as években gyártott, erős Chevrolet 6 Tourerrel vágtak neki a párizsi útnak, sikerrel.
- MTI -