2021.03.25. 06:35
Maruzsa Zoltán: kizárt, hogy digitálisan búcsúztassuk a tanévet
Megviseli az iskolásokat a személyes találkozások hiánya, a járvány lecsengésével érdemes lesz felmérni a diákok lelkiállapotát is.
Nyíregyháza, 2021. március 8. Tar Zsombor, a Zelk Zoltán Általános, Angol és Német Kéttannyelvű Iskola hatodikos tanulója felel online németórán nyíregyházi otthonában 2021. március 8-án. MTI/Balázs Attila
Forrás: MTI
Fotó: Balázs Attila
A személyes jelenlét hiánya egyáltalán nem rontotta le a diákok teljesítményét, a tanulmányi átlagok, az érettségi vizsgák vagy éppen a középiskolai írásbeli felvételi eredményei a járvány idején is stabilan hozták a korábbi évek átlageredményeit – hangsúlyozta a Magyar Nemzetnek adott interjúban Maruzsa Zoltán.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára szerint koránt sincs kőbe vésve az április 7-i iskolanyitás, de az egészen biztos, hogy nem kell otthon tölteni a tanévből hátralévő összes időt.
Maruzsa Zoltán az érettségivel kapcsolatban elmondta, január óta ostrom alatt állnak, hogy könnyítsenek a vizsgákon. „A nagy kérdés az, hogy egyáltalán könnyítés-e a diákoknak az, ha nem lesz szóbeli. Technikailag persze egy vizsgaalkalom kevesebb, mint kettő, de nagyon sokan vannak, akik szóban eredményesebbek, mint írásban, és számukra a szóbeli vizsga kifejezetten jó javítási lehetőség, ez főleg igaz például az idegen nyelvre. Tavaly is csak az írásbeli időpontjáig volt népszerű, hogy nem lesznek szóbelik, de azután kimondottan sok kérést kaptunk, hogy szeretnének szóban javítani, és engedjük őket vizsgázni. A szaktárca mindenre nyitott, de az érettségi vizsgák forgatókönyvét végső soron az aktuális járványhelyzet fogja meghatározni” – hangsúlyozta az államtitkár.
A politikus az interjúban a digitális oktatással kapcsolatban elmondta, hogy az elmúlt év során nagyon sokat fejlődött a tartalomszolgáltatás, több az okostankönyv, létezik egy részletes szakmai útmutató, és működik a Digitális Kollaborációs Tér. „Azt mondhatom, hogy a tantermen kívüli, digitális munkarend a lehetőségekhez képest zökkenőmentesen működik. A tavaly óta felhalmozott tudást remekül tudják kamatoztatni az internet és a számítógép használatát korábban nem feltétlenül preferáló kollégák is, nagyon büszkék vagyunk rájuk” – tette hozzá Maruzsa Zoltán.
A politikus szerint a járvány lecsengését követően érdemes lesz „felmérni a károkat”, így a tanulók lelkiállapotát is. Arra kérték az intézményeket, hogy az iskolapszichológusok és a szakszolgálatok a járvány idején erre fordítsanak fokozott figyelmet és erőforrást, hiszen a személyes foglalkozások és találkozások kiesése lelkileg mindenkit megvisel. Ugyanakkor a tanulmányi átlagokban nagy változások nincsenek, sőt a bukások száma tavaly csökkent is az online oktatás során. A tavalyi érettségi eredménye is megfelelt az elmúlt öt év átlagának, az idei középfokú felvételi írásbeli vizsga összesített eredménye pedig megfelelt a három évvel ezelőttinek – magyarázta az államtitkár.
Borítókép: Tar Zsombor, a Zelk Zoltán Általános, Angol és Német Két Tannyelvű Iskola hatodikos tanulója felel online németórán nyíregyházi otthonában 2021. március 8-án
Ország-világ
- Orbán Balázs: tanuláskutató intézet alakult az MCC-ben
- Már huszonkétezer kamasz oltását kérték a szülők
- Áder János: az egyházak társadalmi jelenléte a járvány idején is eleven maradt
- Völner Pál mentelmi jogának felfüggesztését indítványozta a legfőbb ügyész
- V4-Franciaország csúcstalálkozót tartanak Budapesten