2021.05.28. 13:38
A Toyota Legújabb fejlesztése az új Yaris Cross
Először május 17-én a sajtó munkatársainak mutatták be az Új Toyota Yaris Cross-t. A sajtóeseményen Molnár Andi és Király Viktor márkanagykövetek is a volán mögé ültek, akiket azonnal rabul ejtett az új Yaris Cross.
Fotó: Szabó Réka
Az eddig Magyarországon mintegy 30.000 (világszerte pedig közel 18 millió) öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő, és ezzel a hazai újautó piac zöldülését alapjaiban meghatározó Toyota bemutatta legújabb hibrid modelljét, a vadonatúj Yaris Crosst. Ezzel a Lexus prémium márkát is jegyző autógyártó Magyarországon is elérhető hibrid modelljeinek száma elérte a 20-at (19 öntöltő hibrid elektromos és 1 plug-in hibrid elektromos), ezen felül pedig már egy hidrogén üzemanyagcellás elektromos modell is szerepel a kínálatában, amivel a piac legszélesebb, valamennyi személyautó szegmensre kiterjedő környezetbarát modell portfólióját jegyzi. Ezzel mától Magyarországon is megrendelhető a Toyota egyik legfontosabb idei újdonsága, a 2021-es ’Év Autója’ címet elnyert Yaris crossover testvérmodellje, a Yaris Cross.
A vadonatúj Yaris Cross ára 5.990.000 Forinttól indul, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek majd, a Toyota pedig az előrendelési időszak során egyedi kedvezményeket ígér.
Alig egy éve tartotta a Toyota a modell világpremierjét, mától pedig már Magyarországon is megrendelhető a vadonatúj Yaris Cross. A 2021-es ’Év Autója’ díjat elhozó Yaris padlólemezére épülő Yaris Cross magasabb üléspozíciót és emelt hasmagasságot kínál, hűen ahhoz az SUV-hagyományhoz, ami a világ első és legkeresettebb szabadidő-autója, a RAV4 alapozott meg, és a Toyota C-HR kompakt crossover, illetve a nemrégiben hazánkban is bemutatott Highlander gyarapított tovább. A Yaris Cross, hasonlóan a Yarishoz, 2560 mm-es tengely távolságával készül, de a jármű 240 mm-rel hosszabb, mivel első túlnyúlása 60, hátsó túlnyúlása pedig 180 mm-rel nagyobb, így a belső tere is megnőtt. A hasmagasság 30 mm-rel gyarapodott, és a karosszéria is 90 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb lett a Yarishoz képest.Az 1,5 literes, manuális és CVT váltóval is elérhető Yaris Cross megrendelhető öntöltő hibrid elektromos hajtással is, amelynek alapja az ’Év Autója’ díjat elnyert Yarisból már ismert, 116 lóerős, 1,5 literes Atkinson-ciklusú, negyedik generációs rendszer. A hajtáslánc rendkívül hatékonynak ígérkezik: a Yaris Cross elsőkerékhajtású kivitele várhatóan 100 g/km körüli CO₂-kibocsátással halad majd, és az AWD-i modellek emissziója is 110 g/km alatt marad.
Urbánus, kifinomult formavilág és egy SUV erőteljes kiállása
A „robusztus és minimalista” koncepció egyik fontos kulcsszava a „felvillanyozóan intelligens” volt; mindez érzékletesen írja le a Yaris Cross vadonatúj formatervét. A Toyota olyan karosszériát szeretett volna megalkotni, ami egyszerre intelligens és energikus, és amelynek gyönyörűen kiegyensúlyozott arányai vonzzák a tekintetet. A rettenthetetlen hatást keltő orr-rész letisztult, erősen térhatású kialakítását markáns műanyag elemek hangsúlyozzák ki a sárvédőkön és az alsó légbeömlőn. Az oldalnézet meghatározó eleme a fényszóróktól a hátsó lámpatestekig végignyúló vízszintes vonal, ami teljesítményt és dinamikus vezethetőséget sugall. A hátsó ajtótól a kabin első részéig futó, különleges karaktervonal jól érzékelteti az utastér tágasságát.
Tágas, könnyen használható csomagtér
A padlót az alsó pozícióban rögzítve a csomagtér 390 literes, ami kimagasló érték a kompakt SUV kategóriában. A csomagtérben elfér két bőrönd (110 literes) vagy két golftáska (9,5 colos).
A tér széltében és magasságában is tekintélyes, így sokféle poggyász szállítására alkalmas. Ez a Toyota első olyan kompakt SUV-modellje, amelyben a hátsó üléssor 40/20/40 arányban, az állítható csomagtérpadló pedig 60/40 arányban osztható.
Intelligens összkerékhajtás
A Yaris Crosst autentikus SUV-modellé avató tulajdonságok egyike, hogy az autó – kategóriájában egyedüli hibridként – intelligens összkerék hajtási rendszerrel is megrendelhető. Az AWD-i extra stabilitást és tapadást biztosít, méghozzá a mindennapos közlekedés során ugyanúgy, mint a rossz útviszonyok közt vagy a csúszós utakon. Az elektronikus vezérlésű rendszer kisebb és könnyebb a mechanikus AWD egységeknél, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris Cross Hybrid AWD-i üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden más összkerékhajtású B-SUV modellénél kedvezőbb. Elinduláskor és gyorsításkor a rendszer vonóerőt közvetít a hátsó kerekekhez.
Normál haladás közben a Yaris Cross elsőkerék hajtású, de ha az út csúszóssá válik – például ha az autó síkos macskaköveken, sűrű esőben, hóban vagy homokos talajon közlekedik –, az összkerékhajtás automatikusan bekapcsol, hatásosan fokozva ezzel az utasok biztonságát. Ráadásul az intelligens összkerék hajtáshoz alapáron jár egy manuális üzemmód kapcsoló, amellyel a vezető kiválaszthatja a menetstabilitást tovább javító Trail és Snow beállításokat is.
Kérje egyedi ajánlatunkat kereskedésünkben.
(PR cikk)
Toyota Balogh
3516 Miskolc, Forrás út 2.