Sport

2012.11.13. 13:19

A jóban a rossz, és a rosszban a jó

A miskolci salakmotor versenyek szervezőjét az idei évről, és a következő idényről (is) kérdeztük.

A miskolci salakmotor versenyek szervezőjét az idei évről, és a következő idényről (is) kérdeztük.Néhány héttel ezelőtt, amikor az idén életre hívott salakmotoros Csapatkupa széria 2012-re tervezett kilenc versenye közül az utolsó összecsapás is elmaradt, és ezzel hatra növekedett az ebben az esztendőben kútba esett rendezvények száma, arról kérdeztük a sorozat főszervezőjét, Jacsó Tibort, hogy mi lesz ezzel a kezdeményezéssel, fognak-e végeredményt hirdetni, vagy ez egy félbeszakadt, félbemaradt sorozatként kerül majd a sporttörténelem lapjaira, ám a promóter akkor azt kérte, hogy az idény végén térjünk vissza erre.

Így tettünk, hétfőn megkerestük Jacsó Tibort, aki miután elmondtuk, hogy milyen ügyben keressük újra türelmet kért. Így kedden ismét kerestük a versenyszervezőt, aki így reagált:

– Nem pont ilyen rövid időre gondoltam, amikor hétfőn türelmet kértem, ugyanis a közeljövőben lesz egy fontosnak tűnő találkozóm salakmotor ügyben, amelyen a jövőről esik szó, és ezt követően talán többet tudnék mondani – tudtuk meg Jacsó Tibortól, aki arra a kérdésre, hogy ez mennyiben befolyásolhatja akár az idei évet, vagy a következőt, így folytatta: – A tavalyit semennyiben, ez a szezon így ért véget, ezen változtatni nem tudunk, de ha most 8 vagy 9 évvel fiatalabb lennék, akkor azt mondanám, hogy a következő évet nagyot nagyban. De mivel kilenc éve csináljuk, pontosan tudom, hogy egyetlen találkozón nem múlik semmi. Mi mindig valami apró, távoli fény felé mentünk, mert hittünk benne, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akikkel Miskolc városában olyan körülményeket tudunk teremteni a salakmotorsportnak, ami megfelel a nemzetközi szintnek. Ám be kel lássuk: vannak olyan tényezők, amiben a 9 év alatt nem jutottunk előre, de azért van olyan is, amire büszkék lehetünk.

Egyiken és másikon

Arra a kérdésre, hogy mit kell érteni egyiken, illetve másikon, a salakmotor versenyszervező a következőket mondta:

– Kezdem azzal, ami helybenjárás-szerű: 2013-ban lesz tizedik éve, hogy a népkert az otthonunk, hiszen a létesítményt 10 éves időszakra kaptunk meg használatra. A pályát a kezdetekkor, 2003-ban, amennyire erőnkből tellett felújítottuk, megcsináltuk a palánkot, a nézőteret is csinosítottuk, sok olyan apróságot végeztünk el a karbantartások során, ami nélkül nem lehetett volna versenyt rendezni. Azóta folyamatosan javítgattuk, ami éppen égető volt, szem előtt tartva azt, hogy versenyek megrendezésére alkalmas legyen a létesítmény. Csakhogy a múlt hónapban ismét erre járt a Nemzetközi Salakmotorsport Szövetség illetékese, és terjedelmes hibajegyzéket írt össze arról, hogy mit kellene megcsinálnunk ahhoz, hogy pályának legyen licence 2013-ban is. És még csak csodálkozni sem tudunk ezen, hiszen ami jó volt 9 éve, az mára már idejét múlt, mert azóta haladt, fejlődött a világ, a sportág infrastruktúrája, persze nyilván nem mindenütt egyforma ütemben... De, hogy valami jóról is szót ejtsek: szerénység nélkül mondhatom, hogy sportdiplomáciai téren, és versenyszervezésben jól állunk, hiszen minden évben kapunk a nemzetközi, vagy az európai szövetségtől 2-3 verseny megrendezésére lehetőséget, és ezt a szerveztek képviselőinek megelégedésére bonyolítjuk le. De minden jóban van valami rossz, és a rosszban is van valami jó. Nálunk a jóban az a rossz, hogy hiába tudnánk Miskolcra versenyt hozni, hiába nyertünk el 2013-ra két verseny rendezési jogát, egy páros Európa-bajnoki elődöntőt, amire áprilisban kellene sort keríteni, és egy csapat világbajnoki kvalifikációt, ami májusra, Pünkösd hétfőre van kiírva, ha nem lesz a pályának licence. Ez utóbbi esetben nem rendezhetjük meg ezeket a versenyeket, ami rossz, de ebben az a jó, hogy végre biztosat tudhatunk a saját jövőnkről, legalábbis arról a részéről, hogy nem lesz benne salakmotor.

Szerdai találkozó

Amikor Jacsó Tibort az általa említett fényről kérdeztük a következőket válaszolta:

– Maszek alapon kilenc éven át toltam ezt a szekeret, de mára eljutottam oda, hogy nem tudom, nem bírom, és nem is akarom ezt egyedül csinálni. Jacsó Tibor nem tud új salakmotor pályát építeni, illetve nem tudja a jelenleg használtat még egyszer felújítani, és utóbbihoz még annyit hozzátennék, hogy nem is lenne érdemes ezt tenni, mert a belvárosban ennek nincs is jövője, ugyanis a létesítmény környékén lakók közül nem mindenki tud együtt élni a salakmotorozással. Van egy cég, akivel tárgyalásban vagyunk, akik 2014-ben egy olyan bázist szeretnének megépíteni, ahol több technikai sport, így a salakmotor is otthonra lelhetne. Ez is egy lehetőség, és van egy másik apró fény is. Lehet, hogy majd utólag megkapom, hogy erről még nem kellett volna beszélnem, de ám legyen, ha már így belelendültünk: szeptemberben, amikor páros Eb-t rendeztünk kijött a versenyre dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere. Akkor sok minden elhangzott, és azt hiszem ezzel összefüggésben lesz egy találkozóm éppen szerdán a Városházán. Ahol, talán arról fogunk szót ejteni, hogy lehet-e a volt Cora áruház mögötti részen salakmotorpályát építeni. Mivel miskolci fiúk vagyunk, azt szeretnénk, ha a megyeszékhelyen épülhetne új pálya, kíváncsian várom ezt a találkozót, hogy megtudjam, mások is ugyan így gondolják-e.

ÉM-BCS

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!