Sport

2013.04.20. 15:52

I. Suzuki-Kaiser Ózd Rallyesprint 2013 – Beszámoló

Ózd - Nem sokat várt a csapat, hogy újra versenyautóban ülhessenek, hiszen az Eger Rallye-t követő hétvégén már ismét versenyzett Balogh Jani és Markó Gergő is a Mitsubishikkel. Tesztelési céllal vágtak neki a Rallyesprint futamnak, ahonnét mindkét páros elégedetten tért haza.

Ózd - Nem sokat várt a csapat, hogy újra versenyautóban ülhessenek, hiszen az Eger Rallye-t követő hétvégén már ismét versenyzett Balogh Jani és Markó Gergő is a Mitsubishikkel. Tesztelési céllal vágtak neki a Rallyesprint futamnak, ahonnét mindkét páros elégedetten tért haza.

Balogh Jani: „Jó volt, hogy egy hét elteltével megint az autóban tudtunk ülni! A cél az volt, hogy más beállításokat is kipróbáljunk, versenykörülmények között. Pethő Tyutyuval együttműködve valósult meg ez, szerettem volna kipróbálni az ő általa használt beállításokat, de ő is örült annak, hogy tudok foglalkozni azokkal a beállításokkal, melyeket ő használ, remélte, hogy ettől ő is tud majd tovább gyorsulni.”

A csapat átépítette az autót a Tyutyu-féle paraméterekre, szombaton első körben egy teszt keretében próbálták ezeket, majd vasárnap már élesben, a királdi körgyorson zajló versenyen. Tesztversenynek szánták, ám itt nem csupán adatokat szereztek a módosításokat követően, de volt kihez mérni magukat.

Balogh Jani: „A háromkörös versenyből a harmadik körre kezdtünk az ideálishoz közeli állapotba kerülni, viszont addigra a gumijaink elfogytak, így az időeredményben konstansok voltunk végig. Abszolút sok tapasztalatot szereztünk ez alatt a futam alatt!”

Bár sok új tapasztalattal gazdagodtak, még nagyon sokat kell foglalkozni a megfelelő beállítások megtalálásával, de végre már gyorsabbnak tűnik a kocsi, és az adatok is ezt igazolják. Egyelőre az nem látszik, hogy mekkora tartalék van még benne, hol lehet a vége ennek a koncepciónak, aminek szintén megvannak az előnyei és hátrányai is. Most a cél, megtalálni az ideálist.

Balogh Jani: „Sok időt kell még ezzel eltölteni, hiszen nincsenek adataink, és bár az autó ugyanannak tűnik, mint amivel eddig mentünk, de merőben más ez! Nagyon jó felkészülés volt most ez, sikerült gyorsan visszarázódni, egy ráerősítés volt az egri emlékképekhez kapcsolódóan. Most nem Danival mentem, aki nagyon hiányzott! Az autó beállításainak módosításait ketten éljük meg, így Deák Attila barátom segítette ki a csapatot, akinek ezúton is köszönöm a segítségét. Nem ült Mitsubishiben már jó ideje, de abszolút helyt állt, jó munkát végzett, kocsiztunk egy jót, végre már jó időben, tavaszias hangulatban. Jó volt egy jó közönség előtt kicsit kiszínezve menni! Igyekeztem nem csak az időeredményekre koncentrálni, de a nézőket is kiszolgálni!”

A csapat számára nagyon fontos volt ez a tesztverseny, nem szerették volna, ha a Miskolc Rallye is csupán egy tesztelés lett volna. „Ezeket az élményeket, tapasztalatokat máshol kell összeszedni, nem a bajnokság futamain, ezekből kell építkezni, különben mire magunkhoz térünk, addigra elmegy a bajnokság!” – mondta Balogh Jani.

A csapat másik versenyzőpárosa szintén hasonló céllal vágott neki a sprintversenynek, tesztelni szerettek volna, kilométereket gyűjteni. Markó Gergő idén folytatja a tavaly megkezdett Mitsubishis pályafutását, de a legnagyobb hátránya egyelőre abban van, hogy még nehéz elhinnie az autó tudását, ezt kell megtanulni kanyarról kanyarra, a féktávokon és kigyorsításokon.

Markó Gergő: „Jól sikerült a verseny, sikerült mind a 45 versenykilométert begyűjtenünk! (Talán még pár méterrel többet is, az ypszilonozásoknak köszönhetően. ) A verseny során megfigyelhető volt, hogy folyamatosan fejlődünk, a végére javultak a köridők, és elkezdtem egy-két dolgot (pl. féktávot) elhinni. Az autó nagyon-nagyon jó volt, nekünk pedig fontos volt ez a verseny.”

Markó Gergőék az egri futamot követően gondolkodóba estek, jelenleg is folynak a csapaton belüli megbeszélések, miszerint talán érdemes lenne bajnokságot váltania. A versenyautójuk az ORB 3. kategóriájának szabályai szerint van építve, és ebből adódóan jelentős hátrányban vannak a túra mezőnyében, ahol „lazábbak” a szabályok, és ahogyan Gergő fogalmazott: „ott még űrhajót is lehet építeni”.

Markó Gergő: „Azt hiszem, ezzel a kocsival soha nem fogjuk utolérni a túrás élmezőnyt, ha 110 %-on nyomom, akkor is maximum a 6-7. helyre elég ez a technika. Jelentős elmaradásom van még vezetéstechnikában is, de a kocsik közti különbségek óriásiak! Emiatt gondolkodtunk el rajta, hogy érdemesebb lenne Rallye2-ben folytatni. Az első osztály még azért nem került szóba, mert attól én még messze vagyok. Rallye2-ben viszont a „helyén lenne” az autóm, ott jobban tudnék viszonyítani, hogy hol van még lemaradásunk.”

A csapat tehát még szinte be sem fejezte a bajnokság első futamát, máris megkezdte a felkészülést a következő, mindkét versenyző számára hazai futamnak számító Miskolc Rallye-ra. Hetek kérdése, és újra versenykörülmények között autózhatnak, remélhetőleg hasznosítva az ózdi versenyen begyűjtött tapasztalatokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!