2014.08.18. 11:56
KáPéTé-nek szólt a Himnusz a Nürburgringen
Ami nem jött össze szombaton, sikerült vasárnap: futamot nyert Kiss Pál Tamás.
Ami nem jött össze szombaton, sikerült vasárnap: futamot nyert Kiss Pál Tamás.A múlt hét végén az Auto GP-ben versenyző miskolci pilóta, Kiss Pál Tamás a Nürburgringen versenyzett. Az első helyről a német Markus Pommer vághatott neki a távnak, míg az összetett pontversenyt fölényesen vezető Kimiya Sato fékproblémák miatt csak a legutolsó rajtkockáról, a 11-esről indulhatott. Ez azonban nem zavarta különösebben a japán fiút, aki a rajt után sorra kezdte el előzni az előtte állókat. A startja a 23 éves miskolci pilótának is jól sikerült, a második helyre vágódott be, de miután látható volt, hogy Satonak nagyon megy az autója, és hamar ráfutott az élbolyra, a Virtuosi UK csapata stratégiát változtatott, a későbbi körökre tervezett kötelező kerékcserét előbbre hozták. Ezzel nem is volt baj, úgy tűnt, bejött, főleg annak tekintetében, hogy az élversenyzők közül Pommer, a második helyről indult olasz Kevin Giovesi, valamint Sato is időbüntetést kapott, mert a boxutcán áthaladva figyelmen kívül hagyták a sárga zászlós figyelmeztetést. Mindezeknek (is) köszönhetően a 27 körös verseny végén Kiss Pál Tamás örülhetett, igaz nem sokáig, mert a rivális csapatok reklamálásának helyt adtak, és a magyar versenyzőt is időbüntetéssel sújtották, hiszen kiderült, hogy a sárga zászlót ő is figyelmen kívül hagyta, bár ezt a versenybíró nem vette észre. De miután ez kiderült, kapott 25 másodperc büntetést Kiss Pál Tamás, és az első hely helyett negyedik lett.
Vasárnap
A fordított rajtsorrend miatt az 5. pozícióban kezdte a vasárnapi futamot Kiss Pál Tamás, akinek a rajtja szenzációsan sikerült, az első kör végén már a második helyen autózott, a következő karikában pedig az élre állt, és innentől kezdve remek tempót diktált. A mezőny csak a hátát nézte, a riválisainak többsége a korai kerékcsere mellett döntött, és abban reménykedtek, hogy a boxutcában sikerült majd valamennyit faragniuk a hátrányukon. A 23 körös verseny 14. körében ment ki „kerekezni” KáPéTé, aki nem veszített itt időt, és a második helyre tudott visszajönni, Giovesi mögé, de Pommer és Sato elé, úgy hogy az élre került olasz még az eredeti gumijait koptatta. Amikor a 19. körben Giovesi is meglátogatta a boxutcát, Kiss Pál Tamás az élre került, és 9 másodperces fórban volt Pommerrel és Satoval szemben, úgyhogy ekkor már csak valami nagy galiba miatt veszíthette volna ezt a futamot a magyar fiú. Mivel ilyen történt, olyannyira nem, hogy az utolsó körökben még növelni is tudta előnyét a miskolci pilóta, így őt intették le először. Ez egyben azt is jelentette, hogy az idén ez volt KáPéTé-nek a második futamgyőzelme. Sato sem tűnt idegesnek: a két hónap múlva sorra kerülő estorili megméretésétől függetlenül ő nyerte az Auto GP idei sorozatát.
ÉM-BCS
Autósport: a tények
Nürburgring, 1. futam
Szombaton: 1. Kimiya Sato (japán, Euronova Racing) 37:06.445, 2. Kevin Giovesi (olasz, FMS Racing) 37:14.299, 3. Markus Pommer (német, Super Nova International) 37:15.870, 4. Kiss Pál Tamás (magyar, Virtuosi UK) 37:21.847.
Nürburgring, 2. futam
Vasárnap: 1. Kiss Pál Tamás 31:22.578, 2. Markus Pommer 31:32.580, 3. Kimiya Sato 31:33.457.
Összetettben: 1. Kimiya Sato (japán, Euronova Racing) 221 pont, 2. Kiss Pál Tamás (magyar, Virtuosi UK) 170 pont, 3. Markus Pommer (német, Super Nova International) 157 pont.