2024.06.27. 12:20
Tömeges pénzlevonások az Apple Pay felhasználóknál
Az elmúlt napokban a közösségi felületeken nagyon sok Apple Pay-felhasználó számolt be arról, hogy bármiféle előjel nélkül többszörös tranzakciókat hajtott végre az alkalmazás.
Forrás: Shutterstock/illusztráció
A probléma több bankot is érintett, beleértve az OTP Bankot, Erste Bankot, MBH Bankot, Raiffeisen Bankot és a Revolutot is. Az index.hu számára egy károsult elmondta, hogy mindössze néhány perc alatt 74 tranzakció zajlott le a számláján, amelyek során összesen 550 ezer forintot vontak le.
Az OTP gyorsan reagált a problémára
Az OTP Bank a portál megkeresésére a következő választ adta:
– Információink szerint több bankkártya-kibocsátó kártyáival több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek. Szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették.
A bankok felvették a kapcsolatot az Apple-lel a probléma megoldása érdekében.
Az MBH is reagált
Az MBH Bank is reagált portálunknak, az esettel kapcsolatban a következőket írták szerkesztőségünknek:
Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes felhasználók bankkártyáit tévesen megterhelte, ez érintette az MBH Bank egyes ügyfeleit is. Kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket. A téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét.
Mit tehet a felhasználó?
A facebookon egy károsult arról számolt be, hogy a fogadó oldali részen annyi látható, hogy „szórakozás”. Jellemzően Apple Music és Apple Tv előfizetők a károsultak, feltehetően ezzel van összefüggésben, hogy kinek a számlájáról emelnek le pénzt. Amíg a helyzet nem rendeződik, érdemes a felhasználható napi limitet akár nullára állítani, amennyiben az adott pénzintézet rendszere ezt engedi.