Segít az 1812

2024.07.21. 13:00

Bonyolult az EESZT vagy az időpontkérés szakrendelésre? Ingyenesen segít az Egészségvonal

Az Egészségvonal megbízható szakmai segítséget nyújt a lakosság számára az év minden napjának 24 órájában ingyenesen hívható zöld számon és különböző online platformokon egészségügyi kérdésekben. Július 1-jétől az Egészségvonalon keresztül már időpontot is lehet foglalni a szakrendelésekre. A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központot (NNGYK) kérdeztük a szolgáltatás részleteivel kapcsolatban.

Gárdonyi Edina

Segítenek a felmerülő kérdések megválaszolásában

Forrás: Shutterstock

Fotó: Drazen Zigic

Az NNGYK által működtetett Egészségvonal munkatársai a megkereséseket telefonon és e-mailen keresztül is fogadják, valamint segítségükre van egy interaktív ChatRobot is. Emellett az egeszsegvonal.gov.hu portálon a szakembereik által szerkesztett lakossági tájékoztató anyagok és szakmai tartalmak olvashatóak.

A világjárvány hívta életre

A világjárvány idején létrehozott koronavírus zöld szám működése és leterheltsége rávilágított arra, hogy az embereknek nagy szüksége van egy megbízható, komplex egészségügyi témájú, a nap 24 órájában elérhető információs központra, ahol egészségügyi kérdésekben tájékozódhatnak telefonon, de akár e-mailen vagy weboldalon keresztül is

 – közölte kérdésünkre a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ azzal kapcsolatban, hogy mióta működik az Egészségvonal.

Már időpontfoglalásban is segítenek

Az NNGYK tájékoztatott bennünket arról is, hogy milyen jellegű problémákkal fordulnak és fordulhatnak az Egészségvonalhoz:

Bármely, az egészségügyet érintő kérdésben van megkeresésünk, legyen az az ellátórendszer igénybevétele, gyógyszerellátás, népegészségügyi szűrések, vagy az EESZT és az Egészségablak applikáció használata. Az idei évben egy jelentős új szolgáltatással bővültünk, július elseje óta ugyanis a 1812-es hívószámon keresztül már időpontot is lehet foglalni a járóbeteg szakrendelésekre.

Váratlan helyzetekben gyors információt nyújtanak

Az Egészségvonal munkatársai biztos támogatást jelentenek olyan fontos rendszerek használatában, mint az EESZT, ahol betegdokumentumaikat, leleteiket keresik az aggódó páciensek. A betegségek akár hétvégén, ünnepnapokon is megjelenhetnek egy családban, amikor az egészségügyi intézmények, gyógyszertárak korlátozottan érhetők el, emiatt sokan keresik őket az ügyeleti rendszer vagy gyógyszertári nyitvatartás iránt érdeklődve.

Amíg valakinek nincs egészségügyi problémája, nem feltétlenül bukkan ránk, és ez természetes. Sokszor azt tapasztaljuk, hogy épp a váratlan egészségügyi helyzetekben, a megoldást, a továbblépést keresve találják meg az Egészségvonal ingyenesen hívható 1812-es hívószámát, és kérnek útmutatást, hogy merre induljanak tovább

 – emelték ki azzal kapcsolatban, hogy mennyire ismerik és használják az emberek a szolgáltatást.

Támogatás a nehéz helyzetekben

Megkérdeztük a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központot, hogy milyen sikertörténeteik vannak az elmúlt évekből. Válaszukból megtudtuk, hogy a váratlan helyzetekben sokszor már a munkatársaik tájékozottsága is megnyugtatja az érdeklődőket.

A működésünkre a sok apró napi siker a jellemző. Tekintettel arra, hogy munkatársaink nem egészségügyi végzettségűek, így a hívások során konkrét diagnózist nem állítunk fel, a kezelést is természetesen egészségügyi dolgozókra hagyjuk. De képzeljük magunkat egy aggódó szülő helyzetébe, aki beteg gyermekével nem tudja, melyik egészségügyi intézménybe induljon, hiszen eddig szerencsére nem volt ilyen élethelyzetben, és a vonal végén munkatársaink segítenek neki ebben a stresszhelyzetben.

Az idősebbek részére nyújtott segítségük pótolhatatlan

Nagyon hálásak az elszigetelten élő idős betelefonálóink is, akiket lépésről-lépésre, kattintásról-kattintásra végigkísérünk az EESZT-ben, hogy hozzájuthassanak a betegdokumentumaikhoz. Ugyanígy hálálkodva teszik le a telefont a hívások végén, amikor pár kattintással időpontot biztosítunk a szakrendelésre, jelentősen lerövidítve az egyébként telefonálással töltött időt.

Az NNGYK kiemelte, hogy az Egészségvonal közvetlenül nem vesz részt a sürgősségi betegellátással kapcsolatos feladatokban ezért fontos, hogy sürgősségi esetekben továbbra is a 112-es egységes segélyhívó számot hívják az emberek.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában