2024.11.09. 12:00
Két perc híján két óra alatt ért Miskolcra Budapestről a vonat. Hatvan éve
Sorozatunkban régmúlt cikkekből válogatunk. Az alábbi eset hatvan éve történt: 1964-ben felháborodtak az utasok a történtek miatt.
Érkezés a Tiszai pályaudvarra napjainkban
Fotó: boon
„182 kilométer: 118 perc, 50 méter: 19 perc" – ez volt a címe az 1964. november 10-én, az Észak-Magyarország cikkének. Mint írták, száguldva tette meg az utat a Lillafüred expressz Budapesttől Miskolcig november 8-án, azaz 60 évvel ezelőtt este is. A remek villanymozdony tehát két perc híján két óra, azaz 118 perc alatt hozta le a sok száz utast Miskolcra, írta az Észak anno 1964-ben, vagyis akkor ennyi idő kellett a vonatnak, hogy eljusson a fővárosból Miskolcra, a Tiszai pályaudvar végállomásra. A hatvan éve történt eset azonban mégiscsak rendkívüli volt, mégpedig a folytatásában.
Hatvan éve történt: mi volt a probléma?
Amikor a vonat a Tiszáin fékezett, mindenki az óráját nézte, és a remek közlekedést dicsérte. Aztán a vonat megállt a nyolcadik vágányon. A peronsziget túlsó oldalán, a kilencedik vágányon is állt egy hosszú szerelvény. A sok száz utas az aluljáró lejáratát kereste
– érzékeltette a történteket 60 éve a cikk. Mint folytatta: az utasok bukdácsoltak a hosszú peronsziget még rendezetlen talaján, deszkák, kavicshányások, deszkával fedett csatornák és kiálló fadarabok, szennyező építési anyagok, és egyéb utasmarasztaló dolgok között. Szitkok, jajgatások tarkították a keresgélést a sötétben, mert a peronszigeten egyetlenegy árva villanykörte sem égett, és a lejáratot sem jelezte még egy halvány petróleumfény sem. Az aluljáróban aztán megtorpant a tömeg, hiszen szembe is jöttek.
A szűk lépcsőbe torkolló aluljáróban ez az emelkedés már-már veszélyessé váló tömörülést, éles szóváltásokat, jeleneteket eredményezett; A nyolcadik vágánytól az állomásépületig az út mintegy ötven méter. Amíg az utas ezen átverekedte magát, tizenkilenc perc telt el
– írta az Észak, kontrasztba állítva a menetidőt a peronon való átjutás idejével. Mint fogalmazott az újságíró: a vonaton megtett úthoz viszonyítva aránytalanul sok. Még hozzáfűzte, azt feltétlenül elvárhatják az utasok, hogy még az átépítés ideje alatt is gondoskodjanak biztonságos közlekedésükről, és a peronszigeteket, valamint az aluljáró lejáratait megfelelően világítsák ki.
A hatvan évvel ezelőtt történtekről több cikkben is olvashat a boon.hu portálon.