2020.07.16. 11:00
Közel kétszázas mezőnnyel
Magyar-szlovák közös futammal kezdődik el az idei ralibajnokság, amelynek vasárnap lesz az érdemi része.
Fotó: Marosréti Ervin
A nézők és versenyzők is alaposan kiéheztek a hosszúra nyúlt szünet után, de az előttünk álló hétvégén megkezdődik a hazai rali bajnokság. A Steelvent Salgó Rallyn óriási mezőny várható, hiszen a különböző osztályokban közel kétszáz autó várja a hétvégi rajtot. Érdekesség, hogy ezúttal ismét a szlovák mezőnnyel közösen mennek a magyar párosok, mivel a szezonnyitó pontjai mindkét nemzet bajnokságába beleszámítanak. A közönség által leginkább várt Top-kategóriában is nagy lesz a tolongás, hiszen nem kevesebb, mint 27 db R5-ös technika csatázik egymással a kijelölt pályákon.
Élesben vasárnap
A koronavírus járvány okozta gazdasági nehézségek miatt a szakág idén a kétnapos rendezvényeket preferálja, ezért Salgótarjánban szombaton tartják meg az átvételeket, a pályabejárást, valamint a rajtceremóniát, vasárnap pedig a verseny érdemi részét bonyolítják le a gyorsasági helyszíneken.
- Az ORB, az ORC, a Historic és a szlovák párosok részére három helyszínen összesen kilenc szakaszt jelöltünk ki, a futam távja így meghaladja a 120 kilométert – fogalmazott a Steelvent Salgó Rallyval kapcsolatban Adamovits Márk, főszervező. – A Rallye2-re egy körrel kevesebb feladat hárul, így ők 80 kilométer gyorsasági távot teljesítenek vasárnap. A hosszúra nyúlt bajnoki szünet után óriási az érdeklődés, ami ránk, rendezőkre is számos plusz feladatot ró. Ennek természetesen igyekszünk megfelelni, de a közönséget is arra kérjük, hogy legyenek együttműködőek, hiszen a régen használt körgyorsaságit csak így vehetjük majd igénybe több éven keresztül.
A magyar bajnokság élmezőnyében a tavalyihoz hasonlóan óriási csata várható. A címvédő Vincze Ferencnek több kihívóval kell szembenéznie ebben az esztendőben. A 2018-as abszolút bajnok Hadik András szeretné visszaszerezni a trónt, de Turán Frigyes, Velenczei Ádám és Balogh János is beleszólhat az abszolút elsőség kérdésébe. Rajtuk kívül több feltörekvő fiatallal kell számolni, ebből adódóan a szakma szoros és érdekes szezonra számít.
Döntő a körgyors
Az abszolút bajnok nem preferálta a néhány héttel ezelőtt megtartott felvezető sprintversenyeket, ehelyett inkább abban a hosszabb tesztben bízik, amit a salgótarjáni nyitány előtt tartott meg a csapat.
- Valóban közel lakom Salgótarjánhoz, de ezeken az utakon nagyon ritkán szoktam közlekedni – szögezte le Vincze Ferenc. – A kazári szakaszt jól ismerem, Mátrakeresztesen ugyan mentünk már, de fordított irányban, ezért ez sem lehet mérvadó. A körgyors erdészeti út, behajtani sem lehet rá, ebből a szempontból tehát nem lesz semmilyen előnyünk. A ’90-es években jártak erre a hazai ralisok, de azóta nagyon sokat változtak a viszonyok. Meggyőződésem, hogy ez a hosszú gyorsasági lesz a döntő, erre kell tehát a legjobban felkészülni. Valamint arra, hogy szinte ebben a bajnokságban nem lesz hibázási lehetőség. Rövidebbek a versenyek, kevesebb futamból áll a szezon. Aki ezt a helyzetet a legjobban kezeli, gyorsan, pontosan és hibátlanul autózik, az lesz a bajnok.
A Steelvent Salgó Rally programja:
CEZ ORB, ORC, SVK:
Július 17. (péntek):
Adminisztratív átvételek: 12.30-20.00
Helyszín: versenyiroda, Salgótarján Park út 12. (A Salgó Vagyon Kft. épülete)
Technikai átvételek: 13.00-20.30
Helyszín: Nógrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztály, Salgótarján, Csokonai u. 3.
Július 18. (szombat): Ünnepélyes rajtceremónia: 18.55
Július 19. (vasárnap): Gyorsasági szakaszok:
7.38, GY1 – Salgótarján – Kazár/1
8.16, GY2 – Bátonyterenye – Mátraalmás/1
9.09, GY3 – Mátraszentimre – Mátrakeresztes/1
11.52, GY4 – Salgótarján – Kazár/2
12.30, GY5 – Bátonyterenye – Mátraalmás/2
13.23, GY6 – Mátraszentimre – Mátrakeresztes/2
16.06, GY7 – Salgótarján – Kazár/3
16.44, GY8 – Bátonyterenye – Mátraalmás/3
17.37, GY9 – Mátraszentimre – Mátrakeresztes/3
18.37, Ünnepélyes célceremónia, Salgótarján, Fő tér
(A borítóképen: A bajnok Vincze Ferenc bízik a címvédésben)