2021.07.15. 08:30
Minden szempontból át kell állniuk Hadikéknak
A magyar bajnokság egyetlen murvás hétvégéje, a Székesfehérvár–Veszprém Rally következik hétvégén.
Fotó: ME
Az a futam következik a magyar ralibajnokságban, amelyből csupán ez az egy van. Nem a helyszín, hanem a pályák szempontjából. A 2021-es Székesfehérvár–Veszprém Rallyn ugyanis murvás szakaszokon bizonyíthatnak a benevezett párosok.
A Fehérvár környéki és a Balaton-felvidéki pályákon a tudás mellett sokszor a szerencsére is szükség van, hiszen a gyorsaságik jelentős defektveszélyt rejtenek magukban. A viadal szakaszait korábban rendkívül „autógyilkos” részeknek tartották, az évek során azonban a rendező sokat tett azért, hogy ez a kép jelentősen megváltozzon. Szombaton és vasárnap tehát jön a magyar bajnokság ötödik futama, amelyre minden szempontból rá kell hangolódni a versenyzőknek.
– A murva egészen más vezetési stílust igényel tőlünk. Sokak szerint jobban megengedi a hibázási lehetőséget, de szerintem akkor lehetünk sikeresek, ha itt is a lehető legpontosabban megyünk – mondta a hétvégi száguldás előtt a bajnoki címvédő Hadik András. – Legutóbb a Mikulás Rallyn mentünk ezeken a gyorsokon, mint emlékezhetünk, akkor szereztük meg a bajnoki címünket. Egy esztendővel korábban másodikként zártunk, de korábban voltak sikertelen veszprémi versenyeink is. Bízom benne, hogy most a közelmúlt emlékeit, élményeit tudjuk továbbvinni. Ismét szükségünk van a jó helyezésre, hiszen bár vezetjük a bajnokságot, hibázni nem szabad, mert az ellenfelek azonnal kihasználják.
Mindig a dobogón
Hadik András és Kertész Krisztián eddig nagyszerű idényt fut. A címvédő skalpjára áhítoznak a riválisok, ám a DVTK párosa rendkívül kiegyensúlyozott, jó teljesítményt nyújt a 2021-es bajnokságban. A szezonnyitót megnyerték, ezután az Ózd–Eger és a Salgó Rallyn egyaránt másodikként értek célba, legutóbb pedig a Mecsekben ugyancsak a második legtöbb pontot gyűjtötték össze. Hadikék tehát jó pozícióból várják a szezonból hátralévő három hétvégét, de azt is tudják, hogy a bajnokságot még közel sem nyerték meg.
– A csapat teljes egészében murvára hangolta az R5-ös, MK II-es Ford Fiestát, de legalább ennyire fontos, hogy fejben nekünk is át kell állni. Így egy kicsit nehezebb, hogy évente egy ilyen alkalom van, de mivel ez a feladat, ezt kell megoldanunk. Nagyon vigyáznunk kell arra, hogy ne kapjunk defektet, mert adott esetben verseny közben is előkerülnek nagyobb kövek, amire előzetesen nem lehet felkészülni. Tapasztalatunk azonban ezzel kapcsolatban is van, de természetesen minden futam más és más. Továbbra is fontos a stabilitás, a biztos célba érkezés, hiszen ez jelenthet a bajnoki cím szempontjából értékes pontokat. Az élmezőnyben szeretnénk végezni úgy, hogy ne csináljunk semmi hülyeséget. A legjobb versenytempónkra lesz szükség, taktikázni majd akkor lehet, ha néhány szakasz után valamelyest kialakulnak az erőviszonyok.
A 2021-es Székesfehérvár–Veszprém Rallyn szombaton négy gyorsaságit és egy szuperspeciált bonyolítanak le, vasárnap három helyszínen további hat szakasz vár a mezőnyre. A célba érkezett egységeket az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is a Veszprém Aréna előtti téren köszöntik majd a létesítmény parkolójában felállított céldobogón.
(A borítóképen: Hadik András)
A Mercarius Országos Rally1 Bajnokság állása négy futamot követően
Hadik András, Kertész Krisztián (DVTK, Ford Fiesta R5 MK II) 130
Ostberg Mads, Eriksen Torstein (Citroen C3 Rally2) 87
Csomós Miklós, Nagy Attila (Skoda Fabia R5) 86
Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally2 Evo) 78
Kopecky Jan, Hlousek Jan (Skoda Fabia R5) 66
Osváth Péter, Papp Tamás (Skoda Fabia R5) 52