2022.07.22. 15:30
Hosszú idő után újra murván
A hétvégi bajnoki futamon a miskolci ralis szeretné nyílttá tenni az ORC értékelését.
Friedmann Zsolt Veszprémben feledtetné az elmúlt időszak gyengébb szereplését | Fotó: Marosréti Ervin
Friedmann Zsolt és dr. Kovács Annamária jól kezdte az idei rali bajnokságot, aztán a kettős megtorpant. A Salgó Rallyn aratott ORC-s győzelme után egy vezetői, majd egy műszaki hiba miatt történt kiesés következett, a Mecsek Rallyt pedig egyéb elfoglaltság miatt hagyta ki a kettős. A miskolci versenyző éppen ezért úgy gondolja, hogy eljött az idő a javításra. Az ORC értékelésében a különbségek nem olyan nagyok, hogy az éves összetettben ne lehetne még odaérni a dobogóra. Sőt akár még a bajnoki cím is elérhető Friedmannék számára.
Harcolni fognak
- A matematikai esélyünk még valóban megvan, de ehhez többet nem hibázhatunk – fogalmazott a 28. Székesfehérvár – Veszprém Rally előtt Friedmann Zsolt. – Jól kell szerepelnünk, pontokat kell szereznünk, hogy feljebb zárkózzunk a pontversenyben. Ezért mindent el fogunk követni, és egyébként is borzasztóan várjuk már ezt a hétvégét. Visszaforgattam az idő kerekét, több mint öt éve indultunk utoljára murván, akkor éppen a Balaton-felvidéken. Nagyon régen volt, viszont nagyon szeretünk keresztben menni, csúszkálni, amire most lesz lehetőségünk. Egy sikeres szereplés sokat lökhet rajtunk, mert ez a hétvége másfélszeres szorzóval bír, tehát a korábbi kisiklásokat most kijavíthatjuk. Természetesen ezen leszünk.
A régóta használt Veszprém környéki murván tudatos, taktikus versenyzésre van szükség ahhoz, hogy a célját elérje Friedmann Zsolt és dr. Kovács Annamária. A pályák ugyan az évek alatt sokat javultak, ettől függetlenül a ralis szerint nem lehet ész nélkül nyomni a gázpedált. Az ő helyzetünkben ugyanis az a legfontosabb, hogy a programban szereplő tíz gyorsaságit sikerrel teljesítsék. Amennyiben ez sikerül, vélhetően az eredménnyel sem lesz probléma.
Vigyázni kell
- Az R-es gyári technikák jóval többet kibírnak, mint a mi Mitsubishink, ami félig utcai, félig versenyautó – utalt a körülményekre Friedmann Zsolt. – Éppen ezért vigyáznunk kell rá. Beosztással fogunk versenyezni, biztos, hogy lesznek olyan helyek, ahol elveszem a lábam a gázpedálról. Ezúttal az eredmény fontosabb a látványtól, mert szeretnénk életben tartani az idei reményeinket. Az elmúlt időszakban megtörtént az autó átépítése, sok mindent felújítottunk. Egyrészt a futóműben, valamint egy részleges motorrevízión is átesett a Mitsubishi. Visszavettünk a turbónyomásból, hogy a várható nagy hőségben a motor végig megbízható legyen. Ebből a szempontból tehát mindent megtettünk, szombaton és vasárnap pedig rajtunk van a sor.
Leporolt pályákon
Friedmannék versenytempója abszolút alkalmas arra, hogy az ORC mezőnyében a legjobbak között legyenek. A salgótarjáni győzelmük sem volt véletlen, az viszont látszik, hogy ha a riválisok és ők sem küzdenek technikai gondokkal, akkor nagyon szoros küzdelmet vívnak egymással. Ebbe a körbe tartozik Bertalan Márton, Foczkó Ákos és a kategóriát jelenleg vezető Galgóczi Norbert is.
- A mezőny egy része már elhalad előttünk, mire eljön a mi rajtunk ideje. Jól megtakarított pályára érkezünk majd meg, aminek több lesz az előnye, mint a hátránya – mondta Friedmann Zsolt. – Ahol viszont az út összetétele lazább, ott az alacsony autónk jobban megsüllyedhet, erre is figyelnünk kell. Itthon már teszteltünk, de a hivatalos tréning napján a futam helyszínén is szükség lesz egyre. Mégpedig azért, hogy a helyi viszonyokra hangoljuk a hajtást és a futóművet. Úgy érzem, hogy készen állunk a következő feladatra, bízom benne, hogy a befektetett munka megtérül a hétvégén.
A Mercarius Rally1 Bajnokság állása1. Vincze Ferenc, Németh Gergely (Skoda Fabia R5) 121 pont 2. Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia Rally2 EVO) 118 pont 3. Ostberg Mads, Barth Patrik (Citroen C3 Rally2) 114,4 pont 4. Turán Frigyes, Farnadi Ágnes (Volkswagen Polo R5) 73,6 5. Német Gábor, Adorján Szabolcs (Skoda Fabia R5 EVO) 72 pont 6. Tóth Tibor, Szabó József (Skoda Fabia R5) 57,2 pont |