2022.08.16. 12:45
Az unokáinak is mesélni fogja
Kategóriagyőzelmet szerzett a Dominik GT, Bencs Gábor ralipáros a ZEG Rally Show-n!
Fotó: Marosréti Ervin
Hosszú ideje szenvedtek az autóval, még a ZEG Rally előtti napokban is a technikai felkészítése folyt. Néhány órával az esemény kezdete előtt is kérdésese volt, hogy egyáltalán rajthoz tudnak-e állni. Sikerült, és az előzményekhz képest a kettős nagyszerűen szerepelt a zalaegerszegi eseményen.
- Sok problémám volt, tulajdonképp még egy versenyen sem tudtam úgy menni az autóval, hogy azon minden működjön – tekintett vissza a futam előtti időszakra Dominik GT. – A kazincbarcikai viadal előtt már jó volt az irány, de akkor sem tudtam, hogy a motorvezérlés nem működik. Ez lényegében a verseny előtti hétfőn derült ki, majd innen következett az egész hetes tortúra, de szerencsénkre megismertük Gondi Petit és Mátét, akik kifejezetten Honda motorokkal, és vezérléssel foglalkoznak, és nagyon profin kijavították a problémákat. Újra programozták az autót és most először működött optimálisan. Értem ezalatt, hogy megvolt a nyomaték, az erő ott ahol kellett. Már csak a finomhangolás maradt hátra, hogy ne csak egy biztonsági program fusson rajta, hanem végre leadhassa a maximális teljesítményt így visszakerül most Petiékhez, hogy befejezzék.
Tesztelni akartak
Dominik GT és Bencs Gábor ilyen előzmények után vágott neki az augusztusi buliversenynek, ahol hatvan versenykilométert tettek meg közösen. A Honda Civic Type-R-el Gellénházán kétszer is végig mentek. Érdekesség, hogy a második körben tizenkét másodpercet javítottak az időeredményükön.
- Mióta megvettük az autót minden versenyre úgy mentünk el, hogy egyszer sem volt idő tesztelni – tette hozzá a ralis. - Most is így érkeztünk meg a Zegre, amit igazából tesztnek szántunk a következő rally2-es versenyünk előtt. Ebből következik, hogy ha teszteled a kocsit, akkor nem a határokon közlekedsz. Magyarul, ha Gellénházán tudtunk volna harmadszor, negyedszer is menni, akkor értelemszerűen további másodperceket faragunk le. Bencs Gabi nagy szívességet tett nekem azzal, hogy beült mellém. Segített, hogy jobban megismerjem a kocsit és fejlődni, tanulni tudjak tőle. Most először éreztem azt, hogy milyen az, amikor a navigátor ezred másodpercre, sőt centire ott mondja a szükséges információkat, ahogy kell. Sokan feltették a kérdést a verseny alatt és azóta is, hogy miért ül be egy rivális mellé, nyilván erre ő tud jobban válaszolni, de azt gondolom, hogy nem vagyunk még riválisok. Sokat kell tanulnom ahhoz, hogy az évtizedes tapasztalataikat behozzam. Minden sportágban természetesnek kellene lenni, hogy a tapasztalt versenyzők segítsék a fiatalabbakat. Ezúton is még egyszer köszönöm neki hogy megtisztelt a bizalmával és a segítségével.
Dominik GT, Bencs Gábor ralipáros a ZEG Rally Show-n
Fotók: Marosréti ErvinHallgatott rá
A ZEG Rally Show tapasztaltakat hasonlóképpen élte meg Bencs Gábor is. A tapasztalt navigátor szerint a fiatal versenyző ezen a hétvégén is sokat lépett előre.
- Dominik rengeteget ment már aszfalton, de többnyire tiszta, jó minőségű pályán. Ezért tettük a hangsúlyt a koszos, sodrós gellénházi szakaszra. A vezetésében itt látszott a legnagyobb fejlődés – tette hozzá Bencs Gábor. - Végig nagyon figyelt az instrukciókra, és az utolsó szóig próbálta megvalósítani, amit kértem tőle. Szerintem az idő mindent megmutatott.
A nagylengyeli gyorson begyújtottátok a rakétákat, mert 107,5 km/h átlagsebességgel robogtak. Ez is kellett ahhoz, hogy a kategóriában megszerezzék az első helyezést.
- Mivel teszteltük a kocsit ezért nem nagyon foglalkoztunk az időeredményekkel, csak a nap végén tudtam meg a végeredményt is – árulta el Dominik GT. - A nagylengyeli gyors kifejezetten tetszett, de egyébként ez lenne a természetes közegünk, hiszen raliversenyzők vagyunk. Úgy érzem sok időt hagytunk még benne, nem éreztem igazán gyorsnak, de élveztük, hogy végre teszi a dolgát a kocsi. Gabi kiváló navigátor! Többet fejlődtem ez alatt az egy verseny alatt, mint az év előző részében. Imádom a technikás pályákat, szeretem a szlalomversenyeket is. Tudom, hogy az idők romlottak, de ez szándékos volt. Vigyáztam a kocsira, be akartam fejezni a versenyt. Ebbe pedig nem fért volna bele, hogy a legszűkebb pályán megfogjunk egy padkát. Hozzátartozik az is, hogy a kézifék nem működött normálisan, a hátsó betéteket pedig ki kell cserélni, mert ezek egyáltalán nem fogtak.
Belvárosi szlalom
Ezután következett egy kis csapatás Zalaegerszeg belvárosában, ahol a teljes mezőny a közönség szórakoztatását helyezte előtérbe.
- Nekem ez egy teljesen új élmény volt – újságolta Dominik GT. - Még sosem mentem belvárosi versenyen. Annyi műanyag elem és tábla volt elhelyezve, hogy szinte már labirintusnak éreztem, de szerencsére Gabi pontos navigálása átsegített ezen a problémán. Itt is fő szempont volt a biztonság. Hiányzott a kézifék főleg a hordó kerülésénél éppen csak fogott valamit, de nagy élmény volt ennyi néző előtt autózni. A következő olyan versenyen ahol városi gyors lesz, ígérem a nézők is megkapják majd a show-t.
A Zalazone Handling szakaszt is háromszor teljesítette a mezőny, amelyeken a Hondás kettős változatos időeredményeket produkált.
- Ebből a Type-R-ből léteznek pályaautók is, én azt is szeretem. Ez a szakasz egyértelműen a pályaversenyzésre alkalmasabb, de amint mondtam tesztelgettük a kocsit próbálgatunk ezt-azt ezért változatosak az idők. A 61 párosból az abszolút 17. helyen végeztünk a kategóriát pedig megnyertük, ezért nem lehet okunk a panaszra, sőt. Ettől függetlenül a helyén tudom kezelni azt a tényt, hogy két WRC végzett mögöttem, de biztos vagyok benne, az unokáimnak is mesélni fogom, hogy ez megtörtént. A viccet félretéve, amikor kihirdették a Vértes Rally elmaradását, kerestünk egy versenyt ahol indulhatunk, és nem marad óriási szünet két futam között. Akkor még egyáltalán azt sem tudtuk mi az a ZEG Rally Show. Nem bántuk meg hogy idejöttünk, fantasztikus hangulata volt. Kiváló szervezés, finom és bőséges volt a szombat esti vacsora. A Honda is kiválóan működött, remélem jövőre is itt lehetek. Bár ez sok mindentől függ, lassan el kell kezdenünk szponzorokat is keresni, mert a Hondában még ugyan rengeteg tartalék van, de jövőre Rally1-ben szeretném folytatni, ahová a Honda az eredményes versenyzéshez már nem elegendő.