2023.05.24. 11:52
Nyomás alatt nyomják a Salgón
A kevésbé sikeres szezonnyitó után Bodolai László és Deák Attila számára szinte kötelező a jó szereplés Nógrádban.
Bodolaiék bíznak egy sikeres Salgó Rallyban
Fotó: ME
Az egyik legnagyobb tradícióval rendelkező, hosszabb szünet után néhány éve újjáélesztett Salgó Rallyval folytatódik a hazai bajnokság.
Az első olyan versenyhétvége következik, amikor valamennyi kategória érdekelt lesz valamelyik, vagy mindkét versenynapon. A Salgó Rally központja, a szervizpark, a célceremónia és a verseny utáni parc fermé is Salgótarjánban lesz, itt a közönség is alaposan szemügyre veheti majd az autókat. A gyorsasági szakaszok a Mátrában és Salgótarján környékén zajlanak. Öt különböző pálya, összesen tizenegy gyorsasági szakasz szerepel a programban. A gyorsasági szakaszok össztávja meghaladja a 130 kilométert.
Először aszfalton
Az élmezőnnyel kapcsolatban nehéz jósolni. Még április első napjaiban rendezték a szezonnyitót, a Székesfehérvár környéki murván Ranga Péter bizonyult a leggyorsabbnak. Az viszont köztudott, hogy a pécsi menő specialistája ezeknek a pályáknak, aszfalton viszont egészen más a helyzet. Több esélyes a Salgó Rally, a legjobbak küzdelmébe pedig szeretne beleszólni Bodolai László és Deák Attila is. A borsodi kettős számára az év első versenye nem a terveknek megfelelően alakult, ezért hatványozottan is fontos, hogy Nógrádban és a Mátrában előkelő helyen zárjanak, sok pontot szerezzenek.
– Nem lehetünk elégedettek a fehérvári nyitánnyal, hiszen egy viszonylag közepes eredménytől egy defekt megfosztott bennünket – mondta el érdeklődésünkre Bodolai László. – Éppen ezért nagy hátrányból indulunk, ezek a pontok bizonyára a végelszámolásnál is nagyon fognak hiányozni. A hat futamos bajnokságban ugyanis nincs hibázási lehetőség, nekünk viszont sokba kerülhet a rossz rajt. Éppen ezért az egész év szempontjából lényeges lesz az előttünk álló hétvége. Amennyiben a következő futam sem a terveknek megfelelően alakul, akkor lehetséges, hogy az egész esztendőt át kell gondolnunk, át kell értékelnünk. Most azonban csak és kizárólag azzal foglalkozunk, hogy az előttünk álló tizenegy gyorsasági szakaszon a lehető legjobb teljesítményt tegyük le az aszfaltra.
Szakaszokat nyertek
A borsodi ralis optimizmusa nem alaptalan, hiszen a Salgó Rally pályái fekszenek neki. A tavalyi esztendőben a szuhai gyorsaságin kétszer is a leggyorsabbnak bizonyultak, abszolútban pedig a hetedik helyen zártak. Amennyiben idén sikerülne tiszta versenyt futniuk, akkor lehet esélyük beleszólni a dobogóért zajló küzdelembe. Ehhez azonban mindennek stimmelnie kell. Az R5-ös Ford Fiesta MK-II-es megbízhatóan működik, ami természetesen alapvetés a kettős hétvégéjével kapcsolatban.
– Bízom az erős pontszerzésben, egyszerűen nem lehet más célunk, minthogy visszajöjjünk a bajnokságban – tekintett előre Bodolai László. – Remélem, hogy végig az úton tudunk maradni, és sikerül kiautózni azt a tudást, ami bennünk van. Ez a helyzet egyfajta teher, nyomás, amit összességében nem bánunk, hiszen sportolók, versenyzők vagyunk. Ebben a gazdasági helyzetben igyekeztük a költségeket is csökkenteni. Szerdán részt vettünk egy 20 kilométeres teszten, ahol a tavalyihoz hasonlóan igyekeztünk beállítani az autót. Egy évvel ezelőtt a Fiestát béreltük, ez pedig már a sajátunk. Ez is számíthat, hiszen az elmúlt időszakban sikerült megismerni, belakni a technikát. Várjuk a versenyt, hiszen régen ültünk már a Fiestában.
Kedveli a futamot
A tavaszi időjárás kiszámíthatatlan. Bodolai László alapvetően száraz, meleg körülményeket vár, ugyanakkor a szorospataki pályát el tudja áztatni egy zivatar is. A borsodi ralis számára fekszenek ezek a gyorsok még akkor is, ha a pályafutása elején sokáig nem versenyzett Nógrádban és a Mátrában. Néhány évvel ezelőtt azonban a korábbi rendező feltámasztotta a nagy hagyományokkal rendelkező futamot, azóta több pozitív élmény érte, mint negatív.
Az Országos Rali Bajnokság állása
1. Ranga Péter, Czakó Janek (Skoda Fabia R5) 33 pont
2. Vincze Ferenc, Percze Nándor (Skoda Fabia R5) 28
3. Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia Rally2 EVO) 23
4. László Martin, Berendi Dávid (Skoda Fabia Rally2 EVO) 19
5. Turán Frigyes, Farnadi Ágnes (Volkswagen Polo R5) 18
6. Német Gábor, Adorján Szabolcs (Skoda Fabia R5 Evo) 15
… 13. Bodolai László, Deák Attila (Ford Fiesta R5 MK II) 4