2021.04.30. 11:30
„Az MVK vezetőire van pénz, a dolgozókra, járatokra nincs”
Fizetésemelést kaptak az MVK vezetői. A dolgozók semmit sem kaptak, az utasok pedig próbálják túlélni a tömegközlekedés legcsúfosabb végnapjait – állítja a helyi Fidesz.
balról: Molnár Péter, Soós Attila, Bajusz Gábor
Fotó: Bujdos Tibor
Maradt a baloldali recept: hitelfelvétel, járatritkítás, leépítés – mutatott rá Soós Attila, a Fidesz–KDNP frakciószövetség önkormányzati képviselője. – Miközben pletykák szállnak arról, hogy a miskolci villamos- és buszvezetők bérét pótlékokkal néhány ezer forintra megvágták, arra van pénz, hogy baloldali tisztségviselők, haverok többet keressenek. A járatszervezési ámokfutást végigvivő vállalatvezetők is kaptak fizetésemelést. Mind a vezérigazgató, mind az igazgatók havi szinten több tízezer forinttal többet visznek haza – húzta alá Soós Attila, aki szerint ez így nagyon nincs rendben.
Áremeléssel indítottak
– Mindezt úgy, hogy közben azt hallgatja minden miskolci, minden utazó, hogy ezekre a járatokra nincsen pénz. Arra, hogy a baloldali káderek és ismerősök többet keressenek, arra van – emelte ki. Soós Attila visszatekintett az elmúlt időszakra is. – Amikor az ország harmadik-negyedik legnagyobb adóbevételével rendelkezett Miskolc 2019-ben, felzárkóztunk Szegedhez és Debrecenhez, nem érthető, hova lettek ezek az összegek – mondta Soós Attila.
– Ahogy a baloldal városvezetővé vált, rögtön azzal kezdte munkáját 2020-ban, hogy mind a bérletek, mind a vonaljegyek árát drasztikusan megemelte. Egy szomorú rekorddal előállította Magyarország valaha volt legdrágább vonaljegyét, ami 500 forintba kerül. Ez a járványidőszak kellős közepén folytatódott: drasztikusan csökkentették a járatok számát. Mindennapos tanúi vagyunk a reggeli és a délutáni időszakban, hogy tarthatatlan helyzetbe került a közösségi közlekedés.
– Bartha György, amikor kritika érte a ház elejét, nem átallotta közölni – jól fizetett önkormányzati alkalmazottként és képviselőként –, hogy „ennyi pénzből ennyire futja” – mutatott rá, majd kiemelte: azért futja ennyire – és ez a miskolciakra is tartozik –, mert a 2021-es költségvetés tervezésekor Bartha György és képviselőtársai egy tollvonással 600 millió forintot vettek el a közlekedési vállalat büdzséjéből. Ezzel is előállítva ezt a helyzetet. Nem azért vették el ezt a pénzt, mert kellett máshova, hanem egyre szaporodó miskolci baloldali aktivisták, párttagok tiszteletdíjára, szerződésre, fizetésére kellett.
Rámutatott: Bartha György MSZP-s önkormányzati képviselő igazán nagypolgári életet tud már élni, hiszen jelen pillanatban ötféle jogcímen is kap a várostól fizetést, tiszteletdíjat, egyéb jövedelmet. Ezzel havi szinten milliós költséget jelent a városnak, illetve közvetett módon a városlakóknak. Amikor Bartha György felügyelőbizottsági tagként nyilatkozik a közlekedési vállalat ügyeiben, és azt mondja, hogy ennyi pénzből ennyire futja, akkor arról nem beszél, hogy például neki is százezres nagyságrendű havi tiszteletdíj jár mint a közlekedési vállalat felügyelőbizottsági tagjának. Megjegyezte, gyakorlatilag csak politikusokkal van tele ez a testület.
– Amikor pedig őt sarokba szorítják, amikor nyilatkoznia kell, akkor mentegetőzik Bartha György, és nem átallja azt mondani, hogy mindez, ami Miskolcon a közösségi közlekedés megszervezésében zajlik, ahhoz igazából a miskolci baloldalnak nincs köze, és ezt egy rejtélyes budapesti tanácsadó cég tanácsai kapcsán döntötték el – mondta Soós Attila, aki felvetette: hetek óta nem tudjuk, hogy ez a cég kit rejt. Ha ekkora bizalmat szavaztak egy ilyen vállalkozásnak, talán nem ártana megismernünk a nevét is. Nyilván ők is jól meg vannak fizetve.
Kérdéseinket elküldtük az MVK-nak és Bartha Györgynek, de lapzártánkig nem kaptunk választ.
Teletömték a felügyelőbizottságot politikai tanácsnokokkal
2019 őszén válságmenedzsert ígért a város az MVK élére – emlékeztetett rá a Fidesz–KDNP miskolci képviselőcsoportjának szóvivője. Hollósy András rámutatott: ez azóta sem történt meg, de politikai tanácsnokokkal teletömték a felügyelőbizottságot. – Felszólítjuk a várost, hogy szakmai alapokon döntsenek, és szakmai vezetők jussanak be ezekre a helyekre.
Ezeket kérdeztük
(A borítóképen: Soós Attila lerántotta a leplet)