Változás

3 órája

Elkezdődött a Gömöri felüljáró kijavítása, forgalomkorlátozás is jön!

A közútkezelő tájékoztatása szerint a híd hatos számú pillérje kritikus állapotú, így megerősítik és cserélik a felette lévő dilatációs szerkezetet. Forgalomkorlátozás is lesz, két sávot zárnak le egyszerre, így nehézkes lesz a Gömöri felüljáró felé közlekedni.

Horváth Imre

A Gömöri felüljáró javítása. Fotó: Vajda János

2022. szeptember 7-én 20 tonnás súlykorlátozást vezettek be Miskolcon a 3-as főúti Gömöri felüljárón. Akkor azonnal utánajártunk a korlátozás okának és kiderült, hogy a hatodik pillér feletti dilatációs szerkezet elhasználódott, így a vízzárósága már nem megfelelő, a híd teherviselő képessége pedig emiatt csökkent. A Gömöri felüljáró így korlátozás alá került. 

gömöri felüljáró
A Gömöri felüljáró javítása Fotó: Vajda János

„A következő felújításig folyamatosan figyelemmel kísérjük a híd állapotát, a jelenlegi helyzetet szakértővel vizsgáltattuk meg, mely vizsgálat eredménye szerint a forgalombiztonság érdekében 20 tonnás súlykorlátozást szükséges bevezetni a hídon” – tájékoztatott akkor megkeresésünkre a Magyar Közút Zrt. Elmondták, a híd felújítására utoljára 1994-ben és 2003-ban került sor. Hozzátették: a Gömöri felüljáró jövőbeli felújítása a dilatációs szerkezet cseréjét és az alátámasztó pillér megerősítését takarhatja majd.

A napokban felállványozták az ominózus hídpillért és elkordonozták körülötte a területet. Feltételeztük, hogy a két éve beharangozott munkálatok kezdődhetnek el, amelyet a közútkezelő is megerősített megkeresésünkre.

Gömöri felüljáró: kritikus állapotú pillér

„A Gömöri felüljáró felújítási munkálatai 2024. szeptember 19-én a munkaterület átadással megkezdődtek. A szerződés alapjául szolgáló terv tartalmazza a kritikus állapotú VI. számú támasz megerősítését, ami a jelenleg öt oszlopból álló szerkezet egybefüggő pillérfallá történő átalakítását jelenti és természetesen tartalmazza a fölötte lévő dilatációs szerkezet teljes cseréjét is, hiszen annak meghibásodása, átázása okozta az alatta lévő pillér károsodását” – írta lapunknak a Magyar Közút Zrt.

Hozzátették, a híd alatti, a Magyar Állam tulajdonában, de Miskolc önkormányzatának kezelésben lévő területen jelenleg már tapasztalható kivitelezés, a munkaterület elkorlátozásánál a vállalkozó a lehető legkisebb terület igénybevételére törekszik a híd alatti forgalom fenntarthatósága miatt.

Kétsávos lezárások

A dilatációs szerkezet cseréje nem lesz egyszerű, mondhatni azt is, nehéz dió lesz, hiszen az egyik fő közlekedési útról van szó a vármegyeszékhelyen. Erre a közútkezelő is felkészült.

„A dilatációs szerkezet cseréje két ütemben zajlik majd, ami ütemenként a négy forgalmi sávból 2-2 lezárásával, félpályás forgalomkorlátozás mellett fog megvalósulni. A 3-as főút belvárosi terheltsége miatt a reggeli és délutáni csúcsidőszakban várhatóan fokozódni fog a torlódás, amely a környező önkormányzati utakra is hatással lesz. A torlódások csökkentésének lehetőségeit már egyeztettük az érintettekkel (rendőrség, önkormányzat, tömegközlekedési cégek képviselőivel). A leginkább érintett csomópontokban a rendőrség kézi forgalomirányítással segíti majd a forgalmat, szükség esetén a forgalomirányító lámpákat is kikapcsoljuk” – tájékoztattak a forgalomkorlátozás részleteiről.

Természetesen kíváncsiak voltunk arra is, hogy mikor indulhat meg ez a része a munkának, illetve hogy utána is fennmarad-e a két éve bevezetett súlykorlátozás. 

  • Ennek kapcsán azt a tájékoztatás kaptuk, hogy a dilatációs szerkezet cseréjének kezdési időpontja a külföldi beszerzésű szerkezet beérkezésének függvénye. 
  • A munkálatok tervezetten 3 hónap alatt fejeződhetnek be. 
  • A korábban bevezetett súlykorlátozás felülvizsgálatára a munkálatok elkészültét követően kerülhet sor.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában